مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. 1
    امیر حامد نژاد

    امیر حامد نژاد

    سلام
    فایلهای صوتی به هیچ وجه دانلود نمیشه و فکر میکنم اشکال فنی داشته باشه

  2. 2
    مریم س

    مریم س

    ممنونم از وقتی که برای آگاه سازی میذارید. سوالی که برای من پیش اومده اینه که وقتی با افراد مذهبی صحبت میکنم منتظرن حضرت مهدی بیاد و دنیا رو گلستان کنه و وقتی با ملی گراها صحبت میکنم منتظر یه فردی هستن که با چکمه های رضاخان، مجدد بیاد و اوضاع رو تو دست بگیره. برای تغییر این جامعه افراد چگونه باید روی تربیت خود کار کنن که زمانهای حساس هنگام تصمیم گیری دچار این غلیان احساسات نشن و طالب قانون منسجم و عقلانی باشن نه یک فرد؟ سیستم آموزشی ما امیدی بهش نیست به عنوان یک فرد چگونه در عین کارکردن روی خودمون در تعالی جامعه هم نقش داشته باشیم اصلا شیوه برخورد با این مشکل چیست؟ شما مشکل رو گفتید راه حل کجاست؟

  3. 4
    امیر مضطرزاده

    امیر مضطرزاده

    عقده سیندرلا در مقیاس فرهنگی‌، میتواند به باور خاص و منفعلانه افراد مربوط باشد، و بنظر ارتباط تنگاتنگی دارد با آنچه گرامشی از آن به باورمندی به ” نظم طبیعی ” یا “عقل سلیم” یاد می‌کند، و یا پدر سالاری پذیرفته (نهادینه شده)شده که مورد سؤ استفاده هژمونی طلبان قرار می‌گیرد. یعنی‌ حتا برای نجات وضع موجود، منجی از مراتب بالای سلسله مراتب برگزیده میشود! طبعا، هیچ اتفاقی نمی‌‌افتد!

    اما بهتر بود اگر قرار است از عقده به مفهوم آسیب شناختی‌ آن صحبت شود، کمی‌ هم به سبب شناسی‌ پرداخته شود، یعنی‌ اینکه اصولا این عقده تحت چه شرایطی ایجاد میشود؟

ارسال یک نظر

کليه حقوق وبگاه دکتر محمدرضا سرگلزایی بر اساس مجوز کرییتیو کامنز (اختیار-غیرتجاری 4.0 بین‌المللی (CC BY-NC 4.0)) منتشر می‌شود. طراحی، اجرا و پشتیبانی توسط  آژانس دیجیتال مارکتینگ لوبیا